Posted by: syamsalleh | November 11, 2008

Usah dipertikaikan kesalahan siapa

Sebagai lanjutan kepada kisah Abg Lan, aku coretkan sedikit lagi.

Aku menerima beberapa komen daripada sahabat-sahabatku. Ada yang menuduh siswi itu punca segalanya. Ada juga yang tak berpuas hati dengan sikap Abg Lan.

Malah Abg Lan juga menghubungiku. Dia menerima nasihatku itu dengan hati terbuka. Malah mengharapkan doa dariku. Dengan ini aku mengirimkan doa di angin lalu semoga Abg Lan, siswi itu dan Kak Lili (yang masih belum mengetahui perihal ini) mendapat petunjuk dari Ilahi.

Jangan sekali-kali menidakkan senjata yang bernama doa itu. Aku juga berharap yang membaca tulisan ini supaya turut berdoa semoga semuanya berakhir dengan ketenangan. Amin!

Aku ingin memuji sikap Abg Lan yang tidak terus bersembunyi lantas cuba mendapatkan nasihat. Jangan sekali-kali kita bersikap takpe orang lain tak tahu. Kerana itu ibarat kanser yang akan merebak dan sakitnya tidak tertahankan lagi.

Jangan jadi macam Norman H. Peluang yang diberi Arbaeiyah disia-siakan. Kesalahan kedua akibatnya tiada maaf bagimu.

‘Twice bitten hurts forever’.


Responses

  1. ape jd ngn abg lan?


Leave a Reply

Categories

